Wednesday, May 5, 2010

dosa.pahala I

penat mata memandang skrin komputer dan jari menari-nari di atas papan kekunci dan tetikus.
cari-cari.scroll ke ats dan ke bawah.tak jumpa cari.

as sahar , wa tak jumpa cari entri lu yang berunsur nasihat dan kematian tu.wa ada baca.tapi wa lupa title entri lu tu.haihsss! -.-"
tidak mengapa..tapi kalau lu ingat sila bgtau wa.

petang tadi sedikit emosi.menonton klip video ramli sarip yang saya dah post di FB.belum separuh pun klip itu berjalan, air mata dah bergenang.
.
..
...

ayah.

saya rasa saya belum habis menangis.belum puas.gelak ketawa la macam mana pun, bila masuk isu kematian dan ayah, saya jadi sayu.
ayien tak kuat rupanya ayah... :')
berdengung nada lagu menusuk telinga, saya terbayang ayah.
dari ayah sihat.ayah senyum.ayah ketawa.ayah marah.semua.
sampai ke akhir nyawa ayah.
ayah sakit.ayah menangis.ayah dicabut nyawa.
semua.tak satu pun saya lupa.

mendengar setiap bait lagu itu, membuatkan saya berfikir berapa pahala dah saya kumpul.bertimbun dosa dah saya dukung.berat dosa dari pahala.agaknya... :')
sumpah demi Allah saya takut.
sumpah demi Allah saya menggigil takut.

saya tak bersedia langsung untuk dibakar rambut-nya di akhirat nanti.
saya tak bersedia langsung diseret sampai hancur tulang temulang.
saya tak bersedia langsung dikerat2 lidah, kemudian bersambung kemudian dikerat2 kembali.
menjerit lah sekuat mana pun, tiada siapa yang mampu tolong.
melolong la sampai terkeluar anak tekak dan najis..takkan ada yang datang.
subbahanallah.

kawan di dunia memang ramai.
tapi belum tentu boleh bantu kita dialam lain nanti.

mati.
itu pasti.

5 comments:

asdsahar said...

err..wa lagi ar tak ingat Kerr..yg mana satu eik lu nak cari tu?..lu bg klue sikit isi2 penting..nnti wa try ar belek balik older post..

kerR {abdullah} said...

erm!? yang ada lu cakap mcm ni kot sket2...pasal apa yang lu nak cari kat dunia ni.ala..wa tak ingt la lu membebel apa dlm entri tu.tapi ada..entri tu mcm insaf2 sket.. :D

asdsahar said...

hehe..err..yg mana eik?..nanti wa tolong ar carik kan..lu hari ok ker?..mcm bad mood je..wa malas nak kaco lu sangat kalu betul lu ada feel gitu..lagi pun sabtu ni lu punya bigday..cool down beb! ;)

kerR {abdullah} said...

bad mood sket2.pagi tadi je! sekarang..ntah mcm ok je.sbb tadi wa mencekik kuetiaw kungfu.sedap weyh! terus je wa happy! :)

lu jgn risau le.kalau wa bad mood pun, wa tak hambur pada orang lain.apatah lagi lu.lu kan mesin ketawa wa! :D

takde bigday2! hehe.dah lu tercakap pasal bigday..sila hanta hadiah! yay! terima kasih! :p

asdsahar said...

ni kira blakcmail nieh!..hehe..bley jer..wa antar kt manggis ar nanti..tapi tunggu wa tengok citer IronMan dulu..sesambil tu nnti wa cari hadiah..