Wednesday, May 12, 2010

.rain.


kosong
tap..tap..tap.
kosong

saya suka bau hujan.lagi-lagi kalau hujan turun pada waktu pagi.hari minggu.sejuk.membuatkan saya nak tarik selimut.nyaman.
saya suka bau hujan.lagi-lagi sambil layan lagu-lagu priscilla ahn {rain - especially!}.saya rasa tenang.saya rasa nak tenung air hujan itu setitik setitik.
saya suka bau hujan.lagi-lagi bila airnya baru-baru nak menitik.dan ianya disertai sang angin.setitik demi setitik sampai jadi satu keluarga air.

hujan
hujan
hujan

satu ketika dulu pernah je saya anggap hujan itu sesuatu yang menyusahkan.
basah.
lembab.
payung.
baju hujan.
flip flop.

tapi semakin menganjak-nya usia.saya semakin suka hujan.
bila tiba hari hujan saya tak pernah lupa untuk mengucap kalimah Allah - alhamdulillah. :)
moga takkan pernah lupa.
rahmat.
Tuhan menurunkan hujan ada sebabnya.
dunia semakin panas.
berbahang.
yang lain saya kurang pasti..itu zat Allah saya takkan menyoal.

hujan.

saya suka bau hujan.
waktu pagi dan malam.
tengah hari..
petang.

saya suka bila tiba waktu hujan, saya dengan rambut kusut berdiri betul-betul mengadap tingkap, dapat melihat titik-titik hujan melekat di cermin tingkap bilik saya.
tak tahu mengapa? kenapa?

saya cuma suka.

:)


4 comments:

fara[the]bugbuster said...

saya pon suka bau hujan :)

kerR {abdullah} said...

:)
kan??
bau segar.

asdsahar said...

sesekali lu layan 'blues' nieh, lu nampak romantik plak... ^^"

kerR {abdullah} said...

wa mmg romantic-person la.serious! :)