Saturday, May 22, 2010

{the next time around}


menangis.
saya rasa saya rindukan dia.
saya rasa betul-betul macam tinggal seorang.
saya solat.
dengan harapan saya boleh tenang.
saya tenang.
tapi..
saya sedih.
ini ke perasaan nya Tuhan?
perasaan sunyi dan rasa hilang?

hilang.

dah beberapa minggu ini
saya sedikit sibuk dengan hal dunia
tapi saya tak lupa dia
bila teringat saya cepat-cepat
tepis dengan kesibukkan kerja
sebab saya tak nak menangis

tapi sekarang saya seorang
sepi betul
office ni sunyi..semua dah balik
meraikan hari minggu
saya bertemankan sebiji lampu gantung putih
sengaja biarkan sebiji menyala
apa khabar dia agaknya?
sekarang ni musim hujan
sejuk

saya menangis lagi
kali ini lebih kuat
perduli-kan
yang mendengar cuma
kotak-kotak komputer
lampu-lampu
segala mesin
deretan fail
dan sang habuk debu
mendudu tangisan
sampai rasa puas

habiskan
habiskan
habiskan

sebab tu saya tak suka duduk seorang
sebab tu saya suka buka muzik kuat-kuat
biar riuh
biar bising
janji gamat
bukan sepi

bukan sepi

ayah sihat?

:'(

3 comments:

Yatre Hayati said...

jangan bersedih...dlm bhasa parsi + roman ..la tahzan....

btw awak kawan sahar bengong tu kan?? hahaha...header tu lawa sebab pakcik tu la yang buatkan...awak pown ada akaun tuh?? hahaa

yer kita memang muda belia...sahar jer pak cik tua !! muahaha

asdsahar said...

betul tu kata Cik Yatre Yang Muda Jelita tu..jgn bersedih..dalam bahasa paraguay atau uruguay... Laa Tarzan?..

btw awak (kerr) pun dah jadi kawan Yatt Yang Muda Jelita tu jugak?..owh..abis lah saya!..kamu berdua sudah tag-team!..

pooadaahh!! muda belia konon!..sapa kawin dulu...dia lah yg jadi Pakcik/Makcik tua.. (semoga Cik Yatt dan Cik Kerr kawin dulu...amin)

kerR {abdullah} said...

yatre : hi awak! :)

sahar : baek la incik tarzan.lu je yang paling muda! :p