Friday, June 4, 2010

mr.krueger

1,2 Freddy's coming for you!
3,4 You better lock your door!
5,6 Grab your crucifix!
7,8 Better stay up late!
9,10 Never sleep again!

sejak kecil lagi saya dah dihidangkan dengan filem-filem bergenre-kan horror.selain dari cerita (owh hantu) clown yang bodoh itu "IT", cerita hantu cina lompat (yang semestinya suspen tapi kelakar), cerita sundel bolong from indonesia (sate 200 tusuk) dan beberapa lagi kaum hantu yang lain, 'a nightmare on elm street' juga menjadi mimpi ngeri saya! :p
masih saya ingat lagi, time tu kalau nak tengok cite hantu saya mesti berlari ke rumah mak tok yang jauhnya hanya beberapa larian anak saja (maklum la rumah nenek dekat je, depan rumah).kenapa tak tengok kat rumah.mesti la tak tengok dekat rumah, cite hantu keluar bersiaran jam 11 malam ke atas harus la ayah akan suruh tido! betul? so bila ayah dgn emak dah tido, saya adik beradik (masa tu along, ibal, toit, tapit dan saya je.faza dan noi takde lagi kot? ke kecik2 lagi? ntah.tak penting pun..haha) akan berlari di dalam gelap malam menuju ke rumah mak tok.so tunggu la sampai citer hantu tu bersiaran.along akan jadi pen-schedule iaitu orang yang melihat jadual siaran di surat khabar.selalu nya cite hantu cina keluar kat tv 8 (bukan 8tv mcm sekarang ye..zaman tu dapat siaran tv cina.eh actually till now pun.ada kah kerana dekat dgn singapore? owh maybe.) so ruang tv kat rumah mak tok tu cuma akan disinari dengan cahaya dari tv saje.ntah kenapa la kitaorang tutup lampu masa tu.konon-konon nak bg suspen lagi la sambil makan jeruk jambu yang diambil dari peti ais.memang senang je kan? nama pun rumah atuk..harus la ada makanan kekudap di dalam peti ais.hahaha! so bergelak ketawa + takut-takut tikus la semasa menonton.dan yang paling tak best nya time cite dah habes, credit title tak keluar lagi masing-masing dah bangun dan berlari balik rumah selaju cahaya ikut pintu tepi bilik air tu.so ala-ala "SAPA LAST DIA KENA TUTUP TV, KEMAS CUSHION, SIMPAN JERUK DLM PETI AIS/LETAK BEKAS KAT DAPUR" lak leng lak leng!! (korang pernah guna ke ayat ni..ke saya je yang guna??! hahaha)...owh sangat tak suka!!! dan biasa nya yang last itu adalah saya! demmit!!!! >:|
bila dah kena tinggal sorang-sorang tu, masa nak balik rumah jalan pura-pura berani.padahal dlm otak dah pikir kot-kot terserempak dgn hantu cina lompat-lompat! ayo tata yo! :D
jadi dibawa la sampai ke besar.cerita-cerita genre horror menjadi kegemaran saya.thats why saya ambil/belajar film studies.dan for thesis saya pilih tajuk genre seram di antara Jangan Pandang Belakang dengan Pocong II.hahaha! takut-takut berani! :p

so semalam jam 11:45 mlm saya pergi menonton filem Freddy Krueger ini.sebenarnya nak tengok Lagenda Budak Setan ( i heart ahadiat so much), tapi full house pulak.its ok.next time.masuk panggung adalah dlm 10 orang.just nice! :)
perasaan dia sama macam dulu.zaman saya budak-budak...dan saya tak mau review lebih-lebih pasal film ini just because i am a film student.saya tengok pun sekadar mau berhibur.zaman-zaman nak critic film dah berlalu dan saya mahu jadi senormal mungkin.normal mcm orang lain.haha! but if ada cerita yang saya rasa kurang baik, harus juga memberi critic-kan membina. so secara keseluruhan nya ok.jalan cerita tetap sama.freddy muncul dlm mimpi.bunuh sana bunuh sini.tapi secara jujur nya ia amat menghiburkan.serious!

p/s : bukan memang saya suka cite hantu ke sbb tu saya komen best je!!! haahahaha! :))



2 comments:

fara[the]bugbuster said...

yeah sama! sama!tv8 ialah sbc8 (singapore punya broadcast)abang2 i akan buli nyanyi lagi fredi tuh masa i nak tido... oh! terkenang masa tu duduk Gunung Soga *tau tak kat mana? hehehw* dekat ngan pesta, area rumah2 kerajaan.. zaman tuh sgt best!! oh!!

kerR {abdullah} said...

u.i tau ler..heheh.kita kan orang-orang batu pahat! mesti la i tau! :))