Sunday, March 15, 2009

baa.doot.


siapa saya dalam hidup anda semua?
saya boleh jadi kawan.saya boleh jadi lawan.tapi saya memilih untuk jadi kawan anda.
saya dinding untuk anda bersandar.mengadu nasib.mengadu sedih.mengadu gembira.
saya ada lebih bahu seandainya anda mahu menumpang tangis.
tapi saya bukan penyeri.
saya bukan seorang yang tidak boleh menjadi serius.

jika anda rasakan saya bukan seorang pendengar yang baik.yang bagus.jangan adukan apa2 kepada saya.
anda dah kerugian masa anda.dan anda membuang masa saya.
jika anda dah berjumpa dengan mereka yang dapat memberikan 'feedback' yang baik, buat apa terhegeh2 untuk dapat-kan nasihat daripada saya?
banyak masa saya terbuang gara2 anda.
dan akhirnya anda cuma meletakkan level saya sebagai 'badut'?
ye saya memang 'badut'.
tapi 'badut' ni la yang tak pernah jemu memasang telinga mendengar kata2, cerita2, kisah2 bodoh dari anda.
'badut' ini la, yang anda cari bila tiada tempat mengadu.
sayang nya, anda terlalu cepat lupa diri.
kerana anda memikirkan bahawa 'kuasa' ada dalam tangan anda.

saya tak perlukan anda dalam hidup saya.
anda bukan siapa2 dalam hidup saya.
tanpa anda saya lebih tenang.
saya ada kawan2.saya ada persahabatan yang lebih hebat berbanding anda.
kerana saya tahu, kawan2 saya lebih menghargai saya lebih dari yang anda mampu.
saya minta maaf.

anda 'loser'.

yang benar:
baa.doot



3 comments:

.(ns) said...

sowi lame x jengok blog lu. banyak nye entry.. nanti wa bace..tapi entry ni hebat.

;) orang-orang itu yang rugi. dan tak menghargai lu.

to me you're priceless.. a pray came true.. a friend for life and insyaAllah hereafter..

* badot cute dowh. ;P hehehe..

love,
badotgemok.
(pakatan badot malaya)
hahahaha

WNRD said...

apahal semua nak jadi badut ni. wa tak suka badut 'IT' dulu.

lantak la lu badut ke raja lawak ke tompel ke wa sayang lu ok siapa buli lu wa cubit tetek dia kalau dia laki pun wa pulas juga

asdsahar said...

uih..lama giler ni karangan nieh..tahun lepas..wa tak jumpa pun lu lagik rasanyer...wei..lu best apa?..pedulik kan suma!..jadi jer diri lu yg original.. ^^