Thursday, April 1, 2010

jangan suka tipu orang..nanti masuk neraka! :p

korang ada dapat link ni? beratur orang suruh click link ni supaya diorang dapat earn money...betul ke?
macam MLM je.ok sebenar saya pun dah terlibat, saya click the link lepas tu dia suruh masukkan email la, password semua.
serious, saya tak nak join pun.cuma nak tgk je.ok yang kat atas tu, yang korang nampak tu adalah saya punya pendapatan.itu permainan apa weyh sebenarnya? boleh ke dapat duit setakat duduk senang lenang main2 internet? boleh yea? kenapa saya tak tau? 

for me, saya tak percaya kaedah kerja tanpa berpenat lelah tapi kita dapat duit.sebab tu keluar all the stuff yang menyebut, "merasa titik peluh sendiri" or "berakit2 ke hulu, berenang2 ke tepian, bersakit2 dahulu bersenang2 kemudian.." or "sebiji beras, setitik peluh petani" - erk??!! ok itu iklan beras yang raja farah kecik2 tu.. ;p mana boleh tak keje, tapi dapat duit? ok kecuali korang anak - orang-kaya-yang-sangat-dimanjakan-minta-5 juta-pun-dapat! :D kenapa internet nak bg kita duit, padahal diorang yang pecah kepala memikir.ini tak adil kan? 
saya berterus terang.maybe macam agak kasar dan tak patut di tulis di sini tapi saya nak tulis jugak.saya minta maaf sgt2 kalau mcm kasar sangat.erm..erk? 'ayam' pun kena 'kerja' atau 'dikerjakan' baru boleh dapat duit.sooorrrryyyy korang! :( tapi itu la realiti.takkan la senang-senang melepak atau perenggan kata2 orang muda mudi sekarang ni "dengan facebook je boleh dapat 500 juta" atau "baru duduk 3 min setengah dah dapat 6 ribu!"...ye ye je!!! mana ada..penipu! kalau duduk je boleh dapat berjuta, semua orang sila la duduk mana tau duit turun dari langit kan? hahaha.jangan buat lawak la.kerja memang penat.nak hidup mmg kena kerja.stress mcm mana pun, itu yang kita pilih.mmg kerja susah, tapi once korang boleh handle kerja2 tu sampai settle, mesti korang sangat berpuas hati dan bangga dgn diri sendiri.lepas tu boss puji pulak tu..owhh..so sweet! congrats! :D

so, saya pendekkan hujahan saya, korang jangan terpengaruh ok dengan semua benda2 ni.rezeki Tuhan bagi berterabur kat alam ni.kita je kena usaha.bukan duduk je dapat duit.celik mata je tido sebelah duit...tipu! :p 
insyaallah, Tuhan kan selalu dengan kita.korang kerja rajin2 ok!? good luck! :D

p.s : psssttt...korang nak kaya tak?? saya duduk je dapat 5 sen.meh la join! :p

4 comments:

asdsahar said...

snow bunny! wa stuju ngn lu sangat2!...bagus gak lu buat pendedahan ekslusif ni..biar ramai yang bukak minda. err..bab bukak fb dapat duit tu..lu sila lah masuk skim wa! 'Log-In FB Dapat 1.95sen Dalam Masa 3 Minit'.. tak percaya lu tgk sndiri gmbar wa tunjuk duit.. ;P

kerR {abdullah} said...

hihi.wa tension.diaorang suka tipu orang.tak baik la! nak duit, kerja la! :D

owh! nampak nya skim lu lagi kaya dari wa!!! NAK JOINNNNN!!! :D

asdsahar said...

judi no ekor..judi Las Vegas..judi Genting..pun sama spesis gak..itu pun wa tak percaya...err tapi dulu2 wa penah gak masa sekolah..main game kuda.. ;P

kerR {abdullah} said...

wa selalu terfikir..kenapa budak lelaki selalu tak cukup duit time belajar kolej dulu.dan wa dah jumpa jawapan nya.semua bagi the same answer.like yours!

MAIN GAME KUDA!!

patut la korang makan nasi dengan kuah meggi hari2!!! :p