Monday, April 26, 2010

happy birthday, ayah.


ayah, 
hi ayah! apa khabar ayah di sana? ok semua? harap semua-nya ok.harap ayah happy.hari ini 26 April 2010, ulang tahun ayah ke-66 tahun.yay!! and u're getting older now.ingat lagi tak pada ulang tahun ayah yang lepas-lepas? jarang ayah nak sambut dengan kek bagai..cukup la emak masak makan malam yang lain sedikit daripada biasa, kan? hehe.dan setiap kali hari jadi ayah tiba, ayien dan adik beradik lain akanhantar sms ucapan or telefon rumah.dan di akhir ucapan mesti ayah akan cakap ; "alhamdulillah, terima kasih.." :') ayien masih ingat lagi zaman ayien adik beradik masih kecil.setiap kali ada sambutan ulang tahun mesti ada makan besar di rumah.waktu tu kalau dapat makan rojak favourite ayah dekat sebelah stesen mobil atau sate, itu dah cukup besar dan best.emak mesti beli kek.mesti berebut nak tiup lilin.walaupun tak pernah dapat menyambut macam kawan-kawan kat sekolah tu, {siap bawa jajan pergi sekolah sambutbday kat sekolah} tapi kita dengan cara kita tu ayien rasa lagi intim.ayah akan baca doa.lepas tu bday boy/girl akan buat wish dalam hati {walaupun kadang2 tak buat wish pun sbb nak segera tiup lilin}.then akan nyanyi lagu happy birthday {ok yang ini depend kepada sapa yang nak nyanyi.sbb kebiasaan nya dah tak nyanyi lagi..masing-masing tak sabar nak makan bunga atas kek tu}.kalau makan sate, mesti ayah suruh kumpul lidi sate.then basuh simpan.sbb ayah cakap; "esok-esok berguna.." dan akhirnya lidi tu buruk mcm tu je.hehe.ayah memang tak ajar ayien adik beradik dengan hadiah kan? tak pernah pun dapat hadiah.belajar dapat nombor satu pun tak dapat hadiah..haha.tapi ayah akan bawa makan kat luar.kat benteng.kat bus stand.soto.nasi beriani.yummy! :ptapi itu dulu la, zaman budak-budak.bila dah dewasa takde makan kat luar lagi..semua makan kat rumah je.lagi senang.beli dan bawak balik rumah, makan ramai2.

ayah,
hari ini ayah dah pun genap ke usia 66 tahun.selamat ulang tahun ayah! semalam tepat pukul 12am, alarm di handphone berbunyi.ayien tengok je ayat yang tertera di skrin handphone."26/4 - bday ayah.66".tak tahu nak ber - respon macam mana.nak ucap pada siapa.nak hantar sms ke handphone ayah? tak mungkin.ayien takut emak terbaca.nanti emak yang sedih.nak hantar kat along? ibal? toit? tapit? faza? noi? entah. :'| lama ayien terdiam dan berfikir.ayien nak wish pada siapa?

kalau ayien call rumah pun, bukan boleh dapat cakap dgn ayah.ayah dah takde.
kalau ayien sms hp ayah pun, bukan ada respon dari ayah.ayah dah takde.
kalau ayien balik rumah nak jenguk ayah dan ucap happy birthday pun bukan ayah ada.ayah dah takde.

ayien dah takde ayah.sebenarnya. :')

p.s : ayah, i love you.mungkin ayien tak boleh nak wish happy birthday...tapi ayien boleh kirim kan doa buat ayah.al-fatihah.

abdullah bin ahmad
26/4/1944 - 8/3/2010

3 comments:

afiq.ikhwan said...

kita doa byk2.semoga roh ayah ditempatkan di kalangan org yg beriman.
al-fatihah.

Wani Ardy said...

Wa pun nak tumpang bagi hadiah. Al-fatihah. :')

amoi_ez said...

alfatihah utk ayah lu k~~~
abah wa birthday dia pun 30hb april~~~ :_(