Wednesday, April 21, 2010

talkie-talkie-talk!

lately, saya terasa yang saya jadi semakin membosankan.tak ceria mcm biasa.kurang ketawa tapi lebih banyak merajuk dan marah2.hormone? me think..atau sejak ayah tiada? entah.susah nak cakap.mr pikor complained pagi tadi.bukan complained la, ianya lebih kepada bertanya ;
"hey, kenapa sekarang awak macam ni? dah tak ceria macam biasa." ok itu buat saya terkedu.kenapa dengan saya ni? saya harap saya mampu bagi jawapan kepada soalan itu.tapi jawapan yang menjawab pertanyaan itu hanya; "dont know.orang pun rasa macam tu.entah.." see? :)

lately, kerja datang lagi.tak tertekan pun dengan kerja yang datang ni.buat je sampai siap.cuma kurang ada mood nak buat kerja.saya tanya kepada rakan di office, "korang rasa macam boring tak?" and the answer was "yes!". memang dua tiga menjak ni rasa macam something loose la.entah...

last weekend, balik johor.for me, tiada apa yang lebih menggembirakan bila dapat balik rumah famili.even just for one night.jadi la.sempat juga buat tahlil untuk ayah.tahlil adik beradik anak beranak je.diam tak diam 40 hari dah ayah tinggal kan saya dan famili.sekejap je.ok ke tidak ayah kat sana? :')  emak baik-baik saje.cuma yang saya perasan la, she still bercerita pasal ayah.rindu.maybe.ayah itu, ayah ini.ayah suka itu and ayah suka ini.owh yea, 16/4 hari tu their 27th wedding anni.without ayah.tak sama kan? :') and you know what, 26/4 ni ayah's birthday.jatuh hari isnin gak.so apa ucapan buat ayah ye? bukan "moga panjang umur murah rezeki", right? entah...

my sister faza dah dapat tawaran ke matrikulasi di melaka,buat belum dapat surat.check kat internet je.and noi sedang kuat belajar for spm.yea harap2 dia kuat belajar baca buku, bukan kuat menari tarian korea ok noi??! hehehehe :p 

along.dengar-dengar dah ada yang nak datang rumah jumpa famili.hihi.sweet kan? semoga semua nya lancar.hari tu masa balik ke kl sekali dgn dia, saya sibuk bercerita tentang fashion baju untuk majlis dia."along, ko pakai la macam ni, macam tu..pelamin.sanding.bunga api..etc etc".yea, i'm kinda excited.hehe.cepat kawen long! :)

me myself? 
lonely.dalam jiwa ni macam rasa kosong.kurang berzikir agaknya.atau masih tak percaya yang ayah dah tiada? entah... :)




7 comments:

kikian said...

rindu kat sy jugak kot? :P
rindu kakak la
rindu tgk akk gelak
akk cubit sy
"say sorry!"
hahahahaa xD

amoi_ez said...

mmg kosong ker, event arwah abah wa dh dekat 2 tahun pun masih terasa mcm tak caya je abah wa tak de... sama2 lah kita berdoa kan arwah abah wa n ayah lu ok kt sana~~~ AMIN.... wahhh, comel along lu dh ade org nk merisik~~~ happy for her...
so, lu bila lagi???

kerR {abdullah} said...

lovey dovey : sila datang melawat kita di manggis! :p

amoi_ez : wa bila lagi? wa ni tak kawen kot faes.tak pe..wa happy je! lu tu yang kena kawen cepat! hahahha!

Wani Ardy said...

I love you. The whole world could leave you and I don't care even if you're getting married at the age of forty, my hands are always up to pray for your happiness and hold you through every sadness.

kerR {abdullah} said...

wani saya : i love u too.i love u so much.thank you! :')

kikian said...

i'll be there.
bile masa mengizinkan.
hihi
:)

amoi_ez said...

wa nk kahwen saing lu~~~ wa muda lg~~~ lalala