Tuesday, March 10, 2009

tinggi langit.tanah rendah









2-3 minggu ini sesak kepala memikirkan hal nak sambung belajar.bertambah2 sesak bila dapat tau dah ada 2-3 orang kawan-kawan dah pun nak fly akhir tahun ni.wani dah nak fly.walaupun masih dalam dilema nak memilih antara UK atau Bandung, tapi still dia comfirm akan sambung master.paling awal bulan julai ni.atau paling lewat januari tahun depan dia fly.hajar pun sama mcm tu.aduh...saya ni pulak masih tercongak2 cari tempat nak studi.sebenarnya dah ada beberapa tempat yang saya pilih.dan dah register untuk kemasukkan pun.bukan la dah dapat.tapi 'mereka' dah pun registerkan saya sebagai antara calon yang akan mendaftar masuk.tinggal saya sendiri je pi bayar dan register masuk.then ada ujian masuk semua la + interbiu.kalau saya sambung at least 2 tahun kot.murah je kos nya pun.rm10 000.murah?? hihih.murah le kot berbanding tempat lain.course yang saya pilih tu lebih kepada program.media studies.alang2 dah belajar film, baik saya teruskan dalam bidang ni.tapi tu la, masih mencongak, mendongak...terfikir2 nak sambung bila.saya tgh kerja.and i really love my job (love kah?) hihi.at least saya selesa la kot dgn kerja saya nih.arghhhh tension.
actually dah ada plan.dah discuss dgn boifren and he said better sambung lagi setahun or dua tahun lagi.tu la.saya pun fikir macam tu gak.tapi entah ek.ni semua perancangan la.futher tak futher, jadi tak jadi..tu saya tak tau la.lihat je macam mana.doa yang baik2.semoga dapat sambung belajar.seterusnya menjadikan hidup lebih baik.amin.

minggu lepas, pergi majlis perkahwinan atom.kat paroi.dekat je.hihi.tak ramai pun boleh join.yang ada cuma fiza, boifren dia,bye, pojie, wani and me.tapi jadilah, drpd tak de wakil.majlis dia ok.makanan sedap.pengantin lawa.ada karaoke.tengok atom kawen , macam tak percaya pun ada.sampai dah jodoh dia.cute kan? :D happy sampai akhir hayat ok.jaga k.raihan baik2.sbb dia sgt baik dan cantik.woot woot! ;p
masa otw balik ke kl, ttba je wani tanya "bila tengok atom kawen , ada tak lu terfikir apa2?"...peh! apa punya soalan ni wani oiii...mesti la ta de.fikir penat ada la.hahaha.eleh terasa nak kawen gak la tuh.
macam mana ye?
sebenarnya saya malas nak fikir soal kawen2.tapi sapa yang tak nak kawen kan? semua nya halal.agagagaga~ ada orang jaga.bahagia.ada anak.tapi saya memikirkan, saya baru je berusia 25 tahun.dan saya masih banyak hal yang perlu saya kejar dan dapatkan.tapi saya tidak pula kata tidak kalau Tuhan kata jodoh saya dah sampai.cuma nya saya tidak bersedia pun nak memikirkan soal kawen.saya masih nak ayah dan emak jaga saya... :D perkahwinan sesuatu yang mulia.saya percaya kalau sudah sampai seru, saya akan berkahwin juga dgn jodoh saya.amin..
saya dan eila (fazil) pernah bertaruh untuk melihat siapa di dalam geng kami yang akan mendirikan rumah tangga mendahului yang lain.so ini la pertaruhan kami dgn mengikut urutan nombor:

1.bye (sebab berchen-ta nak masuk 16 tahun)
2.nor (sebab budak2 yang pi penang kata nor dah jd wanita mithali ikut ckp boifren..hihi)
3.nana (sebab dah ada anak instant 3 org... :p )
4.fiza (minah ni mmg kena kawin ni..nampak dh jodoh depan mata.bergurau main tarik2 telinga.ala sweeetttt.. :D )
5.zila (erk?? tak pernah jumpa fidzwan.so tak tau nak describe apa)
6.farasha (sebab org kampung dia asyik tanya "awak bila lagi nak naik pelamin?" hahahahaha)
7.wani (erk??? masih terlalu awal nak ditafsir. 7 is the lucky number.semoga berkekalan :p amin)
8.faes (yang ni...hahahahahahaha~ emak dia bising suruh kawen.kawen la faes.. :) umur makin meningkat tuh)
9.kerr (saya mmg lambat kawen.percaya pada jodoh tuhan :) )
10.fazil (dia yang letak nama dia kat number ni..konfius la tuh)
11.eina (kenapa fazil letak eina last? dia kata dia je yang tau! ye je..kot2 eina kawin dulu..hahahahahaha )



p.s: tak kisah la sapa pun kawen dulu.asalkan korang happy!!! weee~

2 comments:

WNRD said...

gile ah mana lu tau 7 number favourite wa. weh kerr kalau nak study sekarang ar tengah muda ni. dah habis study boleh kerja bebetul kumpul duit kawin walaupun CALON PASTI tu belum ada!

.(ns) said...

owh no the common question again and you predict ek..hahaha

wa nak no 1 la..sema nak lambat nape ni..hahaha.. ;P

spt biase wa jawab kat org lain..sampai seru wa kawen..tetibe ina kawen dulu..hohohoho

ker sambung study bile ready ok..sesiap le wat saving..wat back up nak wat master ok..jgn abiskan trus shopping tau..