Wednesday, November 19, 2008

.rooney and the full effect.


rooney and the full effect.
cool tak nama band ini?
sebelum ini mereka cuma bermain di gig2 kecil sahaja.so far untuk kumpul peminat dan music followers.bukan hal senang.tidak mengapa...cuba pelahan2.betul.

terdiri daripada 4 lelaki dan seorang wanita, mereka cuba mempertahankan konsep rock alternatif dengan mengambil inspirasi daripada musik2 band dari luar negara.band ini telah di tubuhkan pada disember 2006 oleh rizi (guitarist) yang kebetulan belajar di dalam jurusan musik di Oklahoma bersama teman rapat beliau iaitu Jon (drummer asal band ini).mula mencari vokalis apabila pulang ke tanah air.kemudian mereka bertemu dengan mafia (bassist) yang ketika itu sessionist untuk band 'The Unplugged Pin'.
komitmen terhadap kerja telah membuatkan Jon mengambil keputusan mengundurkan diri drpada band ini.
band ini kemudiannya berehat seketika kerana kekurangan ahli.tetapi rizie dan mafia masih aktif bermain di gig2 kecil sekitar Kuala Lumpur.

pada tahun 2007, mafia telah memperkenalkan rakannya iaitu fahmi (drummer) dan afiq (vokalis) dan akhirnya mereka bertemu dengan kerr (keyboard).
maka lengkaplah rooney and the full effect untuk menjadi sebuah band.ketika artikel ini ditulis mereka masih dalam proses mixing lagu-lagu baru untuk album ke-2 yang akan berada di pasaran pada akhir tahun ini.

mengungkap kembali kata2 rizie semasa interbiu dijalankan ;
"bukan senang nak berjaya.untuk berada di atas kita perlu berada di bawah..."

maka benarlah kini, band ini kian mendapat perhatian.bukan sahaja lagu2 mereka yang popular tetapi kerana semangat perjuang mereka dalam industri musik tanah air.semoga band ini terus sukses.



p.s: hihihi..wa berangan! ;p peace~

3 comments:

Anonymous said...

ermm agak menjadi cerita tipu nie tapi takper lah janji luh gembira... hehe

.*. said...

gggrrrr..
kisah tipu ke?
cheih,terpedaya dah ni
hahahha

Anonymous said...

khahkkhakhkhahkakhahkkhahkahkahkakhkhahkahka...kurang asam..aku start la nak kagum ngan rizie sebab blaja gitar kat oklahoma..last2 kau kencing rupanya..ahhhhhhhhhhhhhhhhhh