Monday, January 16, 2012

kursus pra perkahwinan

yay! boleh kawen dah! erh? hehe no, i mean "Yay! dah pergi kursus dah.tak payah pening2 lagi dah!" ;p i know for certain peoples, pasal kursus kawen etc ni mcm benda yang takde apa-apa.ye la, setakat kursus kawen je kot.itu terpulang la pada diri masing-masing.wa mmg jenis excited untuk semua benda.kalau kena pergi kursus bina jati diri pun wa mmg excited! haha
dan wa masih tak faham kenapa banyak orang komplen pergi kursus kawen boring? ada pulak yang suruh pergi bawa mp3 bagai supaya masa penceramah tu bagi talk kita boleh dengar music? err? 
babe, kita bayar RM80 for the session and for the sijil.pada wa RM80 tu mahal.apa guna kalau kita bayar mahal tapi kita tak dapat input from the session sebab kita sibuk dengar lagu thru mp3? or maybe la u boleh cakap like, "weyh! aku nak sijil nya aje! bukan nak dengar apa org tu cakap!" ok, so lu nak sijilnya aje la ni.boleh memang boleh.bayar RM80 memang boleh dapat the sijil, tapi ilmu tu lu dapat tak? dia buat kursus bukan suka-suka babe.buat bersebab.kalau boleh biar lah ilmu rumah tangga yang dia bagi kita dengar tu digunapakai lepas lu kawen besok.kan?

kongsi pengalaman wa, wa rasa wa pergi tempat kursus kawen yang tepat iaitu ASTANA MUKMIN dekat Wangsa Maju.wa rasa pemilihan penceramah juga memainkan peranan.dua hari tu wa dapat banyak input rumah tangga.penceramah terdiri daripada mereka yang memang arif tentang bidang masing-masing.like seriously, wa tak mengantuk dan wa sangat enjoy untuk setiap sesi.

goodies from Astana Mukmin
dapat buku teks, list for borang-borang untuk urusan pernikahan
dan jadual waktu.

ada satu part tu, penceramahnya seorang wanita (alamak! the list ada dlm kereta.apa ntah nama ustazah tu.wa tak ingat pulak.sorry!) she was soooooo good! (dia seorang bekas penceramah motivasi anak-anak) u know, wa siap boleh mengalir air mata dengar apa yang dia sampaikan.wa rasa tanggungjawab suami/isteri tu bukan mudah dan pasti banyak cabaran.dia memang bg benda yang direct takde kias-kias.all the cabaran, all the task dalm rumah tangga which is wa rasa dia nak suruh kita betul-betul sedia dari segi mental dan fizikal before kita nak jadi suami/isteri.

selain daripada tu, di dalam kursus kawen juga ada ajar cara-cara untuk menguruskan borang-borang nikah.nak pergi mana? nak rujuk pada siapa? etc semua la.so bakal2 pengantin ni tak la pening sangat nak uruskan itu ini.hehe
so far, lepas je habis sessi kursus ni wa keluar dengan semangat baru.wa berazam untuk menjadi muslimah yang lebih baik.wa akan berusaha menjadi isteri yang baik, cerdik dan solehah.insyaallah! :))

siapa cakap pergi kursus kawen tak best dia gila! hehe :p

BITS AND PIECES :



Who writes this crap? Does this mean I have to start dressing like Tun Mahathir? no? hehe :)) 
- #sound-stupid
Currently addict to Households by Sleeping at Last


my fiancee favorite drama


fly high!
wish-list 2012

xox,
kerr.




No comments: