Wednesday, September 1, 2010

ABC {Allah Bagi Cuti}

meronyok ronyok
sodok lagi sodok lagi
membuak

aruskan laju
lagi lagi lagi
habis

(ini yang saya sedang bayangkan apa yang berlaku kepada sistem 'perempuan' dalam tubuh saya.beribu-ribu sel sedang bekerja.menggali dinding dinding ovari, mencarik darah kotor keluar ke saluran yang betul pada tiap tiap bulan.)
bulan ini betul-betul sakit.
tak terdaya rasanya.
duduk..menderu.
berdiri...tercangkung.
sakit.
kenapa ye bulan ini punah sangat? stress kah saya? hurm..agaknya.saya akui semenjak semalam saya emo betul.pantang tersilap cepat je saya mencuka.jadi betul la ye kata yang pakar "hormon tidak tentu arah bila kita datang bulan"? betul la kot! tapi tidak juga..saya jarang begini.ini bukan kali pertama datang bulan pun.haihs.

lagi seminggu lebih nak raya.
sayang nya puasa saya... -_-"..kawan saya cakap ABC (Allah Bagi Cuti untuk kaum wanita yang datang haid pada bulan ramadhan.its sound funny isnt it? haha).macam mana la orang2 boleh jadikan itu satu perkataan.brilliant!
owh semalam pergi tengok rumah/bilik untuk disewa tu.ada dua buah rumah.too bad, dua2 pun saya tak berkenan.ok ini issue nya! afiq cakap saya high standard.tak nak rumah kecil.tak nak bilik kecik.high expectation...ye ke? meh sini saya bagitahu apa yang sebenarnya.kenapa saya tak nak etc.

1). rumah teres - rumah dia err..ok kot.3 bilik.3 tingkat.area wangsa maju.bilik yang nak disewakan tu bilik paling kecil i guess.rm180 monthly.bilik tu kecil.barang saya tak banyak.dapur rosak.tangga rosak.sempit.
2). apartment - area setiawangsa.rm260 monthly.totally lari terus dari apa yang saya bayangkan.sungguh ni..mcm rumah darkwater... -_-" tak tipu ni.saya terfikir mcm mana orang2 tu boleh tinggal disitu.no..bukan maksud saya kawasan itu..i mean that house.smlm saya jumpa mmg cantik2 semua nya.tp rumah tu..mcm tak berkemas etc.ok saya nak stop cakap pasal orang.not good.not good. :p

jadi salah ke kalau saya nak keselesaan berbaloi dgn bayaran sewa saya setiap bulan? tak boleh ke? :)
boleh kan...so that mean tak salah pun kalau saya high standard.yang penting saya selesa.cakap la apa yang korang nak cakap pun.lalala.

saya akan terus mencari rumah/bilik idaman saya.walaupun tak mahal..as long as dia bersih dan saya selesa itu pun dah cukup alhamdulillah.
doakan saya..terima kasih.

xoxo


No comments: