Thursday, July 16, 2009

gud enuff? part 2

seorang para pekerja menerima panggilan dari pihak paling atas berkenaan dengan hal kerja.jam tepat menunjukkan ke angka 3:48pm.deringan tadi diangkat dan dijawab.terdengar di corong telefon tangan itu getaran jeritan si pemanggil.sakit.pedih.hamunan lagi ke yang diterima? para pekerja cuma terdiam sebentar sebelum menjawab pertanyaan bertalu2 itu.dalam 2 minit : 17 saat talian diputuskan.muka para perkerja surut dalam memendam marah.

panggilan tadi mengenai lelaki cermin mata petak itu.kerjanya.urusannya yang tidak diselesaikan dengan baik.mengakibatkan para pekerja terkena tempias.saat ini hamburan makian dan makian demi makian dihadiahkan penuh kepada lelaki cermin mata petak.namun lelaki cermin mata petak bukan tahu tentang keadaan ini.dia masih dengan papan kekuncinya.meng'google' apa yang sedang dipanggil 'in thing'.

jam 5:14 petang.
bunyi riuh dari kedai makan yang betul2 berdiri disebelah rumah kedai sedikit memeriahkan keadaan.saat ini suasana pejabat sunyi dari suara, tapi sedikit mengetap dengan bunyi papan kekunci dari meja masing2.ada yang sedang melakukan kerja.ada pula yang sedang memblog dan bermain internet.
masing-masing dengan hal sendiri dan tak sabar untuk menunggu jarum jam menginjak ke angka 18.00 petang.
suasana terus dihidupkan dengan bunyi radio, potongan sayur dan hentakkan mata pisau ke atas landas kayu dari kedai sebelah.

...

No comments: