Wednesday, January 26, 2011

26012011

hari ini.
burung (uuk uuk, butbut or gut gut gut?) berbunyi banyak kali.
i wonder...why? wahai burung, apa yang kau nak bagitahu kepada aku sebenarnya?
adat dan kepercayaan saya percaya bahawa apabila burung (uuk uuk, butbut or gut gut gut?) ini berbunyi/berkicau petanda kurang baik.
burung-memanggil-orang-mati.
dulu ketika ayah hidup dan sedang di dalam sakit-nya setiap hari burung (uuk uuk, butbut or gut gut gut?) ini berkicau.dengar dengan jelas di luar rumah.mungkin kamu boleh panggil saya khurafat.percaya kepada burung.(kerana saya pun merasakan sedikit khurafat disini).tapi kalau saya katakan bahawa saya percaya cuma haiwan yang bisa mendengar jerit pekik suara dari dalam kubur bagaimana pula? dan ianya termaktub dalam kitab.nauzubillah... :(

subbahanallah...subbahanallah...subbahanallah

semoga semuanya didalam keadaan yang baik-baik sahaja.
kurniakan kesihatan dan keselamatan kepada setiap anggota ahli keluargaku, orang-orang yang rapat denganku dan diriku.amin yarabbal alamin.

No comments: