Friday, October 29, 2010

i am a woman plus i love shopping.

MAC 5pc Brush

MAC miracle touch foundation

STAYPUT concealer

hello! baru je sempat shopping 3 barang melalui online makeup center PIN-BAJU.like seriously, saya bukan jenis yang pergi try-try make up di station make up di dlm mall...its not about standard or what.ini adalah sbb kerana saya bukan kaki makeup and i dont even know how to put a real makeup on my face.hahahaha! basically saya cuma pakai mosturizer + maybelline bb cream + compact powder + eye liner! thats it! :)
simple kan? no.ter-lalu simple sebenarnya.at least i try.hoho!

i love everything about make up.from the foundation to eyeshadow.from the brush to the blush! i love watching "how to bla bla smokey eyes" or "how to wear a nice fantastic eyeshadow?" in youtube.but hell yea..saya masih belum tamat belajar pasal how to pakai proper make up sebab saya tak mulakan pun.cemburu juga tengok orang lain bermake up sakan.cantik.hehe.tapi itu la bila fikir-fikir kembali "owh! saya cuma selesa dengan simple make up je!" hihi.

as a woman, saya berpendapat adalah perlu kita semua belajar benda-benda ladies mcm ni.bukan la nak bermake up sampai rupa mcm hantuterkeluardaribotol, tp supaya kita nampak lebih cantik berseri.saya percaya bukan semua para suami/tunang/boyfriend/scandal suka perempuan yang bermake up sakan, but deep down in their heart mesti la suka kalau kita berhias-hias sedikit.lain sket dari muka baru bangun tido.hoho. :p
cuma nasihat saya, if kita bukan dari jenis yang make up tebal2 tu tak perlu lah kita menjadi orang lain.just be yourself.kalau ada niat nak men-tackle si mamat handsome bergaya so korang make up tebal sampai satu cela pun tak nampak then tiba-tiba satu hari mamat tadi ternampak muka korang yang pucat tak bermake-up bukan kah akan jadi satu konflik di situ?! hehe.serious nih~ :))
dan jangan pula kerana nak tunjuk sangat natural beauty korang sampai langsung tak berbedak muka tu.. not good not good! :p

okie dokie! selamat belajar make up!!! :))
xoxo

pic: {http://pinbaju-online.blogspot.com/}


2 comments:

Yatre Hayati said...

hahaha..mekap sampai hantukeluar botol?? whats that?? heee~

kerR {abdullah} said...

hahahaha! apa yang kita maksudkan adalah jangan la over make up..sampai rupa serupa hantu botol!hehehe. :p