Thursday, August 5, 2010

ketagih


oh my! not good kan? tapi saya nak buat macam mana.tak dapat nak tahan-tahan.hihi.saya baru je buat payment beli sepasang flat shoes (yang sangat cantik) dan sebuah monogram hand-bag yang berwarna beige LV inspired. hehe.jangan risau harga nya cuma RM128 untuk 2 barang termasuk kos penghantaran.murah kan? kan? :p
sebenarnya saya perasan lama dah.saya memang ketagih bershopping.sebelum ada kereta lagi la teruk.setiap bulan saya mesti shopping berhelai-helai baju.mesti! tapi bila dah ada kereta saya dah mula hadkan aktiviti sampingan merangkap hobi itu.tapi..tapi terketagih online shopping plak! adoi! :p memang la..kalau shopping kat mall nampak duit kita keluar, tapi bila beli online laju je duit masuk ke akaun orang lain.maklum la dengan satu clicks je settle dah payment.canggih betul!
saya pernah berbincang dgn sorang officemate ni mcm mana nak hentikan ketagihan ini.dia pun nasihat la itu dan ini.asingkan akaun etc.bagus juga kan? saya pun ada gak terfikir nak buat mcm tu.tapi...sekarang ni dia pun dah macam ketagih jugaaaa!! hahaha.mula2 dia beli novel online.lepas tu cardigan dan semalam dia baru order beg pulak! hahahahah hancurrrr! :))
saya rasa mende ni terpulang pada individu tu sendiri kot.contohnya kalau saya rasa bulan ni mcm tak cukup je nak bayar itu dan ini, mmg la saya tak shopping la kan...(ceh ye ke?? ;p ) tapi kalau tiba-tiba saya rasa perlu ada barang-barang tu haruslah saya membeli dan bershopping.ok setakat ini apa yang saya beli tu semua nya KEPERLUAN ye..bukan KEHENDAK.hehe ok saya tipu!!! itu semua nafsu semata-mata.tapi...CANTIKKKKKK! -.-"

so nak buat macam mana?
abaikan je ke?


No comments: