Wednesday, July 14, 2010

emak saya bagi saya nama mula huruf Z??


Zura Azreen
and yea...thats my full name.
nama sebenar.
nama yang ter-taip di dalam surat beranak dan kad pengenalan selama saya hidup 26 tahun di muka bumi ini.
dulu masa sekolah rendah dan menengah saya selalu mengamuk depan emak bila time nak exam.
kenapa emak letak nama saya mula huruf Z?
kenapa bukan huruf N? which is Nor or Noor or Nur.zaman tu saya jeles sangat-sangat kat kawan-kawan yang nama dia start dengan huruf N.tension setiap kali masuk musim peperiksaan, saya akan ditempatkan paling belakang.samada di dalam kelas atau di dalam dewan.
tak cool langsung... -_-"
lepas tu kalau...ok2 masa zaman korang sekolah ada tak kena jawab soalan cikgu tanya or kuiz kena tulis jawapan kat papan hitam? mesti ada kan?owh!!!! saya paling benci dengan situation tu.masa tu la cikgu akan bukan buku kedatangan untuk panggil nama murid yang kena jawab.
selalu yang akan dipanggil mesti nama yang mula dengan huruf A..kalau bukan huruf A mesti la yang mula dengan huruf Z kan?? kan??? arghhhh!!! benciiii!!! :(( ini adalah salah satu sebab kenapa saya nak nama saya start dgn huruf N.duduk tengah2 tak kena soal dgn teacher...erk? ok itu alasan bodoh.hahaha! :p
ok lepas tu emak kan kerja di pendaftaran negara, so saya pernah request kat emak, berapa had umur untuk proses pertukaran nama? haha.sebab masa tu saya dah ada beberapa nama baru utk menggantikan nama Zura Azreen itu! :p (adoi kenapa la perangai saya mcm tu erk?? gila).dan emak saya malas melayan perangai saya.huwaaa!
tell u the truth, saya tak suka nama ZURA.eauwww..mcm manja gile kan? geli jer! :p
Azreen tu ok la kot.hihi.
tahun berganti tahun, saya memerap dengan nama itu dan sentiasa duduk di belakang kelas time exam.sampai la masuk UiTM.masa semester pertama, kawan-kawan semua panggil saya full name.contoh :

kawan 1 : zura azreen, assignment encik baim dah siap! pinjam! nak tiru! (ok yang pinjam nak tiru tu saya tambah sendiri...hahahah)
semua nya sebab ada 3 student yang nama nya pun Zura, atau nama betulnya AZURA.so masa tu kalau panggil ZURA, tiga-tiga orang akan palingkan kepala.hahahaha! konfiusss! :p
saya pernah tanya emak kenapa emak letak nama saya mula huruf Z? zura azreen? emak cakap dia just mix and match! ok fine! u're sooo urban! hehe :p very the hip and hoppp! haha.actually nama Zura Azreen tu dia ambil dari nama anak kawan dia.sorang nama AZREEN (kakak) and AZURA (adik).so emak ambil and combine! ceh pen-tiru la emak! hahaha :))
dan saya rasa nama saya takde maksud pun.huhu~ owh ada2..maksudnya cantik comel dan kelakar dan sgt baik dan seorang yang bertimbang rasa! hahhahahaha! (ok..itu pun saya tipu!)
so about keRr tu, nama tu dapat masa diploma.why keRr? nanti2 la saya cerita.hahahahaha! malu seyh.dan sekarang ni owh semalam dah dua orang kawan baru di facebook meyangka saya adalah seorang LELAKI..wtf? hahaha.semua nya sbb nama keRr tu la.mcm lelaki ke weyh? saya rasa nama keRr tu mcm sgt comel mcm hermit crab!!! huhu.tomeiii!

ok.itu asal usul nama saya! :))
korang mcm mana pula.



owh.dan saya adalah perempuan ye! tengs! :))




2 comments:

afiq.ikhwan said...

ala..comei nye hermit crab!!
jom kite bela hermit crab sama2 ok sayang!

kerR {abdullah} said...

bela hermit crab? erk..apa kata beli ketam betul2 buat masak lemak cili api! perrrghh! mau mau! hehehe