Tuesday, April 7, 2009

be urself pls! :|

tak faham apa yang dia nak sebenarnya.
nak jadi ketua?
nak minta simpati?
nak orang respek?

dear miss u-know-everything,
get a life!
bosan la.kenapa dengan awak ye?
awak patut tahu yang semua orang tak berapa berkenan dengan tingkah laku awak.
saya kesian pd awak.tp awak tak kesian kan diri awak.
kenapa perlu jadi orang lain yang bukan diri awak ye?
semua orang ketika ni sibuk bercerita ttg perihal awak..awak tak boleh marahkan mereka2 kerana awak sendiri yang menyebabkan situasi ni berlaku.

dear miss owh-so-intelligent,
awak bijak.
bersyukur awak dilahirkan cerdik pandai.
tapi itu bukan alasan kenapa semua orang perlu patuh kepada awak.
awak cerdik.awak pintar.tapi awak 'bodoh' sebenarnya.
maafkan saya.

dear miss so-selfish,
beberapa tahun saya berkawan, bersahabat dengan semua orang, awak-lah manusia paling 'pentingkan diri sendiri' pernah saya jumpa.
saya tidak tipu.
kerana saya sendiri sudah beribu kali terkena dengan perangai awak.
kasihan nya.
tapi kenapa saya masih juga bersama dengan awak?
kerana...awak kawan saya.saya sayang awak.

dear miss beautiful,
saya harap awak sedar.
saya harap awak berubahlah perangai.
saya harap awak berhentilah berpura2.
jadi diri sendiri.
jangan jadi orang lain.
awak dlm khayalan sebenarnya.
awak sedang berlakon.
walau di mana pun awak berada nanti, sedarlah...yang dipijak itu bumi, bukan mimpi! :)

saya dan diri sendiri;
kerr abdullah.

6 comments:

cici said...

hehehe..

sabar kerr...
entry ni lebih kurang sama dgn yg wa punye n utk org yg sama...

ehehhee...

.(ns) said...
This comment has been removed by the author.
.(ns) said...

like i said, if u think u're humble. u don't need to tell. it shows. heck the humble person won't even think he/she is humble.

and OTHERS noticed too,if u're pretending to be humble, in actual fact, u're bragging or even lying. then u don't need to show, u write the whole damn life in your blog! and then make believe it yourself.isn't it sad? kasihan. lagi kasihan bila orang lain tahu dia hanya menipu dirinya sendiri.

with that case, i don't think we can help except to pray so the person would realise that life should be dramatized only by God. not the other way around ;)

WNRD said...

jangan risau, Tuhan ada. Dia Maha Tahu. :)

kerR {abdullah} said...

cici:
tgh bersabar la nih! :) ni ttg orang lain ler.orang yang dekat dgn wa.

nana:
betul2! ntah la nana.susah nya bila kita dah berkawan dgn mereka2 ini.


wani :
tuhan memang tahu! tapi tuan punya badan macam tak sedar2 macam mana nak buat! kalau sound depan2 boleh ke??

agak2..dia terasa tak??? :(

HajarAznam said...

relax sudey...tapi kadang2 agak sukar untuk relax kalau hati dah membuak-buak...kalau ikut wa...wa relax dah takble wa hamburkan je semua peraaan tu..dan kadang2 terhambur pada org yg tak sepatutnya so kawan2 dorrylah ya kadang2 terpaksa dgr rintihan wa yg tak seberapa ni...hahahahahhaha..at the end this is what we call life!!!