Thursday, April 16, 2009

adam.hawa

perempuan
jangan lemah

perempuan
jangan tewas

perempuan
tolong bertahan

jangan mengalirkan air mata
jangan menyeksa jiwa raga
jangan memberi selain menerima

(saya dikelilingi dengan wanita2 yang kebanyakan-nya bersedih.bersedih diatas nama cinta.kasih sayang.kenapa ye? saya bukan bersifat anti lelaki.tetapi kadang2 apa seorang demi seorang mengadu benda yang sama terutama mengenai lelaki, saya terus melabelkan semua lelaki itu tidak baik.jarang yang bercerita kepada saya bahawa dia terlalu gembira dengan alam cinta-nya.saya? alam cinta saya pun ada pasang-surut.bergaduh.kejap baik, kejap tidak.memang dunia ni macam tu kot? erm..ntah.)

(saya tak tau la mana silap nya.lelaki ke? atau perempuan itu sendiri.tak semua lelaki jahat.dan tak semua perempuan tewas.)

(emak ayah saya baru je menyambut anniversary perkahwinan mereka yang ke 28 tahun.saya memikirkan bagaimana mereka boleh bertahan sedemikian lama.tak bergaduh ke mereka? bercakaran? menangis bagai? anak-anak muda memang cepat putus -asa ke? )

(bila dah jadi mcm ni, saya bersyukur kerana saya dan 'dia' cuba untuk bertahan selama mungkin.harap hingga ke akhir hayat.doakan untuk hubungan ini.)

(kepada mereka-mereka, korang jangan risau ok! wa ada je untuk korang.cerita je dgn wa.kongsi dgn wa.jangan simpan sorang2.. :) )