Wednesday, December 8, 2010

awal muharam


selamat menyambut tahun baru - maal hijrah! :)
azam tahun baru saya adalah untuk menjadi lebih baik.kurangkan dosa-dosa kecil dan besar.tak tinggal solat 5 waktu (no more lubang-lubang).insyaallah!

pagi tadi saya terjaga jam 715 am.ok fine! saya mengaku pagi tadi saya terlepas subuh.serious saya set alarm jam 630am tapi itulah kan - selimut kulit babi lagi sedap dan nyaman dan membuatkan saya terlena tak sedar diri.. -_-" hurm..saya mimpi.saat mata terbuka pagi tadi terasa sama seperti waktu pagi di zaman saya sekolah dulu.pagi yang kelam kabut setiap hari nak pergi sekolah.rindu rumah.rindu emak dan paling rindu arwah ayah.saya sedikit sibuk kebelakangan ini.mungkin terlupa kepada ayah sekejap...my bad.dari semalam lagi saya teringat-ingat ayah.bercerita pasal awal muharam, saya takkan lupa yang kami satu famili mesti akan solat berjemaah di rumah bila tiba malam awal muharam.arwah ayah akan mengimamkan kami kemudian he will recite the doa.i kinda miss that moment.ini tahun pertama tanpa ayah.malam kelmarin saya call emak, tanyakan tentang siapa mengimamkan solat jemaah di rumah.emak jawab. "toit"(adik lelaki saya nombor 4).well alhamdulillah..sekurang kurangnya tradisi ini tak mati.cuma kurang ahli sahaja.dan saya pula tak dapat pulang kerana urusan kerja.kerja je la sampai mati..hihi ;p

semalam saya jalan-jalan merehatkan otak ke OU.lately saya busy betul dengan kerja.penat.(saya sangat sedar yang sekarang ni saya banyak sangat komplen pasal kerja..too bad!) singgah Pull & Bear dan beli sebuah purse.reward untuk diri sendiri.and i love it! :))
alhamdulillah ada juga benda yang boleh buat saya tersenyum.alhamdulillah...

muka happy macam dapat hadiah dari santa claus! :D

anyways, saya ada plan something untuk diri sendiri.tengok la macam mana nanti.harap-harap Tuhan perkenan-kan.insyaallah :))

happy new year peoplessss! :D


No comments: