Tuesday, November 16, 2010

diy : bum on my purple wall


pernah tak tiba-tiba korang rasa macam banyak gila masa atau tiba-tiba rasa macam "owh aku sangat kreatif hari ini?" -_-" saya baru sebulan lebih masuk ke rumah baru di setiawangsa.new house.new housemate.new room.new environment.di bilik saya ada wall yang ber-kaler purplish yang saya rasa saya sangat suka.but too bad, penyewa lama tebuk lubang di dinding itu sana dan sini.owh buruk! :(
so saya harus memikirkan sesuatu untuk menceriakan bilik kecil saya itu.saya ada pergi ke kedai yang menjual wall paper cute-cantik-gorjes gile dan memilih design dan sudah pun men-survey harga.erm..ok RM60.design pokok-pokok dan sangkar.lepas tu saya fikir semula, kalau dah lekat nanti tak bleh cabut semula.if boleh cabut pun, rosak-lah wall tu.mana-lah tau kot2 nanti saya akan berpindah ke rumah lain selepas berkahwin..kan? erh? hehe.

ok fine! ianya sangat merugikan...not good.not good!
:p
so pada pagi hari ahad lalu, ketika saya sedang selongkar kotak-kotak kerana mencari si Sally (mp3 buruk), maka terpandang-lah saya ke dalam sebuah kotak kecil.didalam kotak tersebut terdapat beberapa helai kertas hiasan dan gunting dan benang dan jarum dan sebagainya termasuk-lah key chain-key chain berbentuk kartun-kartun yang saya tak sedar pun bila saya beli.. -_-"

JADI MENGAPA TIDAK? :))
mengapa tidak menggunakan otak yang tuhan kurniakan ini.
teehee~


gunting & kertas cantik

jarum & benang

double tape

gulung-gulung sampai jadi bentuk bunga rose.
lepas tu jahit hujung dia supaya tidak terburai.
yang satu lagi tu buat la bentuk kekipas.
hoho

lepas tu lekat-kan pada dinding purple
dengan menggunakan double tape.
.
..
...
ok, yang lain belum siap.
itu baru mula-mula je.nanti siap
saya upload gambar!
:D

lama dah saya beli note frame tu kat ikea.
tahun lepas kot.tapi tak guna-guna juga.
so saya decide untuk menggantungkan di purple wall
yang kosong itu.
saya banyak koleksi rantai yang tidak
TER-pakai.hehe.
akhirnya boleh dijadikan hiasan! hoho

tadaaaaaa!!!
:))



No comments: